RTU piedalās starptautiskā FP7/H2020 FLAG-ERA projektā FuturICT 2.0

2017. gada 07. jūlijā — Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) Tālmācības studiju centra, kā arī Modelēšanas un imitācijas katedras un RTU Cēsu filiāles līdzstrādnieki profesora, LZA akadēmiķa Jurija Merkurjeva vadībā piedalās starptautiskā zinātniskas pētniecības projektā FuturICT 2.0 “Plaša mēroga eksperimenti un simulācijas otrās paaudzes nākotnes IKT”.

FuturICT 2.0 ir starptautisks zinātniskas pētniecības projekts, kas tiek realizēts 7.ietvara programmas ERA-NET (ERA/Net-LAC) ietvaros.
Projekta mērķis ir apvienot sociālo un informācijas un komunikācijas tehnoloģiju zinātņu pārstāvjus, un izstrādāt vīziju, kā arī vadlīnijas ilgtspējīgai nākotnes informācijas tehnoloģiju attīstībai, respektējot sociālos izaicinājumus, globālo un straujo datu pieaugumu, mūsdienīgu un aktīvu pētniecības metožu un tehnoloģiju attīstību, kā arī arvien pieaugošo uzdevumu sarežģītību, kas pieprasa daudzveidīgu, darbietilpīgu un vienotu risinājumu pielietojumu. Projekta rezultātā tiktu radīta konceptuāla pieeja, kas spētu risināt izaicinājumus ar kādiem saskaras digitālā sabiedrība.
FuturICT 2.0 projektā piedalās divpadsmit partneri no septiņām Eiropas valstīm: Itālijas, Šveices, Francijas, Latvijas, Rumānijas, Beļģijas un Igaunijas.
Projekta vadošais partneris ir Kognitīvo zinātņu un tehnoloģiju institūts, Nacionālās izpētes padome, Roma, Itālija.
Pastāvīgs neapstrādātas informācijas apjoma (Big Data) pieaugums, jaunu informācijas apstrādes un vizualizācijas tehnoloģiju attīstība, kā arī prasības pēc lietotāja profesionālajai uztverei pielāgotas informācijas un sabiedrības demokratizācijas procesu paplašināšanās rada konflikta situāciju, kad vairs nav iespējama kvalitatīva tehnoloģiju attīstība, nerespektējot sociālo faktoru ietekmi.
Viena no pazīmēm ir kavēšanās ar Nākotnes Internet ieviešanu, kur joprojām nav vienprātības starp sociālajiem partneriem un inženierzinātņu pārstāvjiem. Trūkst vienotas attīstības koncepcijas, kuru atbalstītu gan sociālās grupas, gan tehnisko zinātņu galvenie virzītājspēki.